Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 28.06.2025, 03:55

Сайт учителя початкових класів Буйневич Оксани Валеріївни

Ласкаво просимо
Категорії розділу
Мої файли [13]
Потренуймося! [0]
Дидактичні матеріали
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Основа слова.
[ Викачати з сервера (8.51 Mb) ] 17.11.2016, 16:02

Тема: Основа слова. Частини основи корінь, префікс, суфікс. Розбір слова за будовою.

Мета: формувати в учнів поняття про основу слова; вчити виділяти змінну частину, визначати основу в словах; розвивати мовлення; виховувати любов до природи.

Обладнання:  комп’ютер, екран, картки для групової роботи, плакат «Будова слова».

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням мультимедійних технологій.

Ключові тези: будова слова, основа слова, закінчення.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

 

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

Наші вушка на маківці.

Очі ширше відкриваємо,

Слухаємо і запам'ятовуємо.

Ні хвилини не втрачаємо.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Каліграфічна хвилинка.  

Словникова робота: минулий.

Мм ми лий ну минулий

  • Поставте наголос.
  • Що означає слово «минулий»?

Минулий — час, який минув.

  • Складіть речення з цим словом. Запишіть.
  1. Гра «Вставте закінчення»

Канати, вітрила, швидкий, по морю, через хвилі

  • Які асоціації у вас викликають ці слова?
  • Сьогодні ми вирушаємо у подорож Океаном Знань на швидкому вітрильнику з командою завзятих піратів.

Гра «За питаннями»

У затоці на с чекає що?

Ми вирушаємо на пошуки пригод на чому?

Капітан Джейк керує чим?

  • З кожним виконаним завданням ми будемо поповнювати чарівну скриню скарбами.                

Девіз нашого уроку: «Хочу все знати»

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Під час нашої подорожі ми продовжимо досліджувати слово, виділяючи в ньому закінчення. Але звертатимемо увагу не тільки на нього, а й на ту частину слова, яка залишається без закінчення.

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
  1. Перша зупинка  - набір припасів. Робота над віршем (с. 52, впр. 110)

         — Прочитайте вірш.

— Що полив дощик?

— Прочитайте підкреслені слова. Позначте закінчення в них.

— Назвіть частину слова без закінчення. Позначте її так:  . Ви назвали й позначили основу слова.

  • Це цікаво знати! У минулі часи помідори називали «псинки» або «нимидори» і лікували ними опіки. Навіть, вважали отрутою.
  1. Інтерактивна вправа «Оберіть позицію»
  • Я вважаю, що основа – змінна частина слова. Як ви думаєте: так чи ні?
  1. Зазирніть у підзорну трубу.

-  Що ви бачите? (Ліс – корінь, ок – суфікс, про - префікс)

— Запам’ятайте! Частина слова без закінчення називається основою. Основу позначають так: . Основа слова складається з таких частин: префікс, корінь, суфікс.

— Знаючи закінчення, ми зможемо визначити основу слова. За основою ми пізнаємо саме слово, його значення.

— Отже, що несе в собі основа? (Значення самого слова.)

2. Ознайомлення з алгоритмом визначення основи

— Чи помітили ви певний порядок при визначенні основи?

— Він називається алгоритмом. З чого ж ми починаємо?

3. Тренажер «Основа слова»

— Позначте у словах основу та закінчення.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

  1. Подорож морем: Робота над текстом (с. 52, впр. 111)

— Прочитайте текст. Визначте його тему.

— Прочитайте зачин, основну частину, кінцівку.   

     Доберіть заголовок.

— Які недоліки є у тексті?

— Випишіть із тексту окремо споріднені слова до слова море і форми слова

    морський. Позначте в них основу та закінчення.

Море — моряків, морська, приморський.

Морський — морська, морські, морських, морською.

  1. Послання у пляшці. Розвиток мовлення: робота за малюнками (с. 53, впр. 112)

                   -  Водою розмило частину розповіді. Що ж там було написано?

-  Розгляньте малюнки. Відновіть послання! (усно).

                  — Яка тема цього тексту?

— Коли і де відбувалася подія?

— Що почули діти?

— Що зробили діти?

— Чим завершилася історія?

  1. Самостійна робота.

Прибережні кущі, дикої качки, нерозлучні, собаку.

— Позначте у виділених словах із довідки основу та закінчення. Запишіть.

   4. Парна робота на картках.

- Час повертатися з нашої подорожі. Нам потрібно пливти до берега швидше, а вітер ущух. Налягаймо на весла. Об’єднайтеся в пари із сусідом по парті

Вставте закінчення. У виділених словах визначте закінчення і основу слова.

Не варто з друг..  сваритися, бо доведеться миритися.

                            Приятелів тьма , а вірного друг.. нема.

                            Що тобі не мило, другові не зич.

                            Не карай, Боже, нічим, як другом лихим.

VІ. Підсумок уроку

                   -  На ваших картках зображений вітрильник, на якому ми подорожували.

    - Яким кольором ви б зафарбували йому вітрила?

                   -  Чи сподобався вам урок?

— Що вивчали на уроці?

— Що для вас було новим?

— Що називається основою слова?    (Це частина слова без закінчення.)

— Як її визначити? Розкажіть алгоритм визначення основи.

— Яка роль основи слова?                 (Несе в собі значення самого слова.)

         - Ми наповнили чарівну скриню скарбами. А найцінніший скарб – це ваші знання.

VІІ. Домашнє завдання

  • Покажіть вдома, які ви розумнички. Виконайте вправу 113 на с.53. Запишіть послання у пляшці у зошит та прочитайте його батькам.
Категорія: Мої файли | Додав: oksanabuynevich
Переглядів: 1798 | Завантажень: 240 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 ivahnenko_elena • 12:06, 22.12.2016
Дякую за гарний урок.
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2025
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz