Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 28.06.2025, 03:11

Сайт учителя початкових класів Буйневич Оксани Валеріївни

Ласкаво просимо
Категорії розділу
Мої файли [13]
Потренуймося! [0]
Дидактичні матеріали
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Місто майстрів
[ Викачати з сервера (11.45 Mb) ] 21.02.2017, 20:01

Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини.

Мета: Ознайомити учнів з правописом закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку; формувати вміння перевіряти правопис закінчень іменників з основою на -р в орудному відмінку однини за допомогою орфографічного словника; розвивати зв'язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до праці.

Обладнання: Орфографічні словники, проектор, мульмедійна презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

- Подаруйте посмішку один одному, мені, гостям.

- Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.

- Девіз нашого уроку такий:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда.
  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами відвідаємо Місто Веселих Майстрів.
  • Чи знаєте ви хто такі майстри? Що це за люди?
  1. Каліграфічна хвилинка.

Рр ро бо та робота

  • Як написати слово «робота» п’ятьма буквами?

праця

  • … чотирма буквами?

труд

ІII. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Відчиніть браму» - відмінювання іменника «ключик»
  • Щоб потрапити у це чудове місто, нам необхідно відчинити браму. А для цього потрібно пригадати відмінювання іменників.
  • Н.в. (хто? що?) ключик  
  • Р.в. (кого? чого?) ….
  • Д.в. (кому? чому?) …
  • Зн.в. (кого? що?) …
  • О.в. (ким? чим?) …
  • М.в. (на кому? на чому?)… …

- Ось ми і потрапили в Місто Веселих Майстрів. Тут живуть люди різних професій.

IV.Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці разом із ними ми з’ясуємо, як пишуться іменники чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини.

V. Вивчення нового матеріалу.

  • А допоможуть нам в цьому мешканці вулиці номер 134, яку ви знайдете на символічній карті – сторінці підручника на ваших партах.
  1. Робота з підручником (Вправа 134) – Колективна аналітична робота

Самостійне читання тексту.

- Про які професії ви дізналися з тексту?

- А ким ви хочете стати у майбутньому?

- Випишіть з тексту іменники – назви професій.

(Учні визначають відмінок виписаних іменників, позначають у них закінчення.)

Конструктором, інженером, комбайнером, архітектором, оператором, програмувальником, вчителем, лікарем, перукарем, тренером.

- Подивіться уважно, що спільного у цих словах?

- Які закінчення мають іменники чоловічого роду в орудному відмінку?

2. Гра «Перешкода» (постановка проблемного питання)

- У прилеглому провулку живуть дуже сором’язливі майстри. А які саме, давайте знайдемо.

(Учні обирають лише іменники – назви професій.)

Письменник, гончар, артист, бджоляр, моряк.

- Спробуйте поставити ці слова в О.в. однини.

- Яких труднощів зазнали?

- А як нам перевірити написання цих слів?

- Саме це зазначено в нашій карті-путівнику.

3. Робота з правилом (с.70) (Один учень читає вголос, інші – мовчки.)

4. Гра «Обери правильну відповідь». Робота з Орфографічним словником

Пекар (пекарем, пекаром)

  • А чи знаєте ви, що пекарі у місті Тернополі у 2012 році спекли найбільший коровай, вагою 1560 кг і висотою до 2-х метрів. Він увійшов у Книгу рекордів України.

Поштар (поштарем, поштаром)

Столяр (столярем, столяром)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. Узагальнення і систематизація отриманих знань

- Ось ми і дійшли до вулиці номер 135. Тут живе хлопчик Петрик зі своєю працьовитою родиною. Він написав цікаву розповідь про свого тата. Прочитаймо її.

1. Творча робота (Вправа 135)

Читання тексту вправи.

- Який заголовок ви б дібрали до цієї розповіді?

Завдання 2 учні виконують самостійно.

- Якщо ви сумніваєтесь, яке закінчення писати у словах, у вас є на парті помічник.

2. Тренажер «Розсипалось слово»

(Розшифрувати анаграму та дібрати відповідну схему слова.)

фремер (фермер),

карупер (перукар).

VІІ. Підсумок уроку

- Прогулянка Містом веселих майстрів добігає кінця. Мешканці вийшли з нами попрощатися. Які ж вони веселі і задоволені від вашої роботи!

1. Відповіді на запитання.

— Які закінчення можуть мати іменники чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку?

— Як слід перевіряти їх правопис?

VІІI. Домашнє завдання.

- Використовуючи отримані знання, вам необхідно виконати вправу 136 на с. 70

Рефлексія «Незакінчене речення»

- Сьогодні на уроці ми вивчали…

- Мені сподобалося …

Категорія: Мої файли | Додав: oksanabuynevich
Переглядів: 581 | Завантажень: 86 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2025
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz